در سومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بانک، بورس و بیمه در غرفه گروه مالی فارابی مراسم رونمایی از نکسو کارت محصول مشترک بانک پاسارگاد و گروه مالی فارابی برگزار شد. طبق اعلام مسئولان این دو مجموعه در مراسم، کارکرد نکسو اینگونه است که شما در صندوق‌های گروه مالی فارابی سرمایه‌گذاری می‌کنید و از طریق این کارت می‌توانید سرمایه خود را نقد و از آن استفاده کنید‌.

در حاشیه مراسم رونمایی از نکسو کارت، میثم عرب آبادی، مدیرعامل شرکت سها سرمایه به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی فارابی که در حوزه اتصال خدمات بانکی به بازار سرمایه فعالیت می‌کند، به بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌ها و عملکرد نسکو کارت پرداخت و در ابتدا اظهار کرد: «در سال گذشته با همکاری بانک پاسارگاد توانستیم پلتفرم بازار سرمایه را به این بانک متصل و در نمایشگاه فاینکس از یک محصول خاص به اسم نکسو کارت رونمایی کنیم. به عبارت دیگر، شرکت سها سرمایه پلتفرم بازار سرمایه را در اختیار گروه مالی فارابی قرار داد و نکسو کارت به عنوان برند مشترک کارگزاری فارابی و بانک پاسارگاد متولد شد.»

او ادامه می‌دهد: «یکی از دغدغه‌های مردم نسبت بازار سرمایه نقد کردن سرمایه‌شان است که طبق دستورالعمل‌های تعیین شده با یک فاصله زمانی یک تا دو روزه باید درخواست وجه را در بازار مطرح کنند تا در نهایت پول وارد حساب بانکی شود. در این زمینه، گروه مالی فارابی با همکاری بانک پاسارگاد این مشکل را با افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد که کلیه شاخص‌های یک حساب بانکی را داراست، وجه نقدی از محل دارایی مشتری در هلدینگ مالی فارابی در نکسو کارت بانکی وابسته به حساب دیجیتال پاسارگاد در اختیار فرد قرار می‌گیرد.»

عرب آبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هر میزان موجودی که در صندوق هدیه فارابی که صندوق روزشمار است قرار دهید، در نکسو کارت شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با آن خرید کنید، درباره کارکردهای نکسو کارت می‌گوید: «با نکسو کارت نیز همانند سایر کارت‌های بانکی می‌توانید عملیات‌های پایا و ساتنا را انجام دهید. همچنین، کسب‌وکارها نیز می‌توانند با اتصال شماره شبا به دستگاه کارتخوان از نکسو کارت استفاده کنند.»

کارت بانکی نسکو یک کارت بانکی با ارزش افزوده بازار سرمایه است که مدیرعامل یکی از شرکت‌های گروه مالی فارابی در خصوص سایر ویژگی‌ این کارت توضیح می‌دهد: «تمامی محدودیت‌های تعیین شده برای این کارت همانند محدویت‌های بانک مرکزی برای نقل و انتقالات سایر کارت‌هاست و سقف ۱۰۰ میلیون تومان خرید از کارت و انتقال پایا از موارد تعیین شده برای نکسو کارت است.»

نکسو کارت که در پانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی رونمایی شده است، در طول نمایشگاه امکان دریافت آن به صورت آنلاین وجود داشت و این کارت ظرف مدت یک ربع تا بیست دقیقه در نمایشگاه صادر می‌شد. عرب آبادی ضمن بیان این مطالب از رایگان بودن هزینه نکسو تا پایان سال جاری خبر داد.

او در ادامه درباره برنامه‌های گروه مالی فارابی برای آینده نکسو کارت می‌ گوید: «در حال حاضر متقاضیان می‌توانند در سایت فارابی زون ثبت نام کنند و نکسو کارت خود را بگیرند و در همان جا نیز تراکنش‌های خود را مشاهده کنند. البته یکی از برنامه‌های آتی گروه مالی فارابی برای نکسو کارت این است که این کارت در داخل پنل کارگزاری فارابی قرار بگیرد و اینترنت بانک آن نیز در همان جا فعال شود. یکی از برنامه‌های دیگر ما نیز این خواهد بود که اگر فردی قصد خرید صندوق طلا دارد، ما صندوق طلا را در نهاد مالی فارابی برای آن فرد خریداری می‌کنیم و به پشتوانه دارایی آن صندوق به میزان ۵ درصد از موجودی صندوق به فرد موردنظر وام تعلق می‌گیرد.»

روند و میزان سوددهی در نکسو کارت به میزان ۲۳.۵ درصد و به‌صورت روزشمار سود است که این سود به گردش پول مشتریان داده می‌شود. مدیرعامل شرکت سها سرمایه با بیان این مطلب در ادامه درباره فعالیت و همکاری سایر بانک‌ها در زمینه نکسو کارت می‌گوید: «علاوه بر بانک پاسارگاد، بانک‌های دیگر هم وارد این حوزه شده‌اند و در حال آماده کردن سرویس‌های مربوطه هستند.»

راه پرداخت – رسانه فناوری‌های مالی ایران

​راه پرداخت Read More 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *