شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد که از ۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ساعت کاری بانک‌ها به روال عادی بازخواهد گشت. بر اساس این اطلاعیه، بانک‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند و کارکنان تا ساعت ۱۴:۳۰ در شعب حضور خواهند داشت. همچنین، در روزهای پنجشنبه، خدمت‌رسانی به مشتریان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و حضور کارکنان از ۷ تا ۱۳ خواهد بود.

این تغییرات به دلیل پایان دوره اجرای برنامه صرفه‌جویی در مصرف برق که از خردادماه آغاز شده بود، صورت گرفته است. همچنین ساعات کاری واحدهای ستادی بانک‌ها در تهران، از شنبه تا سه‌شنبه از ۷ تا ۱۶ و چهارشنبه‌ها از ۷ تا ۱۵ تعیین شده است.

در همین راستا، اداره کل معاملات ریالی بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به شماره ۰۳/۱۳۳۹۷۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۳، تغییر ساعت کار سامانه چکاوک را از ۱۷ شهریورماه اعلام کرد. طبق این بخشنامه، ساعت پایان واگذاری چک‌های عادی ۱۱:۰۰ و تعیین وضعیت آن‌ها ۱۴:۳۰ و ساعت پایان واگذاری چک‌های رمزدار ۱۲:۰۰ و تعیین وضعیت آن‌ها ۱۳:۴۵ اعلام شده است.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، پس از این ساعات، تمامی چک‌های تسویه نشده به منزله وصولی تلقی خواهند شد و مسئولیت آن بر عهده مسئولین شعب خواهد بود. بنابراین، شعب بانک‌ها موظفند تا نیم ساعت قبل از پایان کار سامانه چکاوک، وضعیت چک‌های خود را تعیین کنند.

راه پرداخت – رسانه فناوری‌های مالی ایران

​راه پرداخت Read More 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *